20 Ekim 2007 Cumartesi

"Turşu Kur"

Evimizde yeni bir köşe oluşturduk. Turşu köşesi:)Elimizden geldiğince çalışıp çoğaltmaya zenginleştirmeye çalışyoruz.Bakalım artık sonumuz ne olacak.Tabiki tüm gelişmelerden haberiniz olacak.Gerçi haber iletmek konusunda çok başarılı değilim biliyorsunuz ,e birde allahtan gelen bir yavaşlık,bir tembellik var.Baksanıza salı günü bahçeden çıkıp,ellerimin toprağını yıkayayım geleyim dedim,cumartesi ancak gelebildim.Neyse idare edeceksiniz artık kardeşinizi,bağrınıza basacaksınız bu haliyle:) Gelelim şu mutfak işine efenim insanın kocası bir turşu canavarı olunca haliyle insan kendini bu konuda geliştirmek zorunda oluyor. Yokkk bu konudan sıkıntı duyduğum anlaşılmasın bilakis ben çok memnunum:) Turşu kurmaya karar verince pazar alışverişimizide ona göre yapmıştık.Kornişon,süs biberi,domates,sarmısak falan filan. Her gittiğimiz yerden tuşu yapımıyla ilgili bilgi de aldık. Ama ben tırstım açıkçası. Yahu biri diyorki 5 kaşık tuz bilmem ne kadar sirke ,diğeri diyorki olurmu hepsi sirke, obürü hiç geri kalmıyor hepsi yanlış suya tuzu at yüzdür yumurtayı ekle sirkeyi diye devam eden herbiri diğerinden farklı bir sürü tarif.Ne olacak şimdi berfinin kafasında 40 tane tarif.Bende kafa atıyor başlarım şimdi ev yapımı turşuya diye ayıp laflar edip:)koşuyorum markete.Ben turşu kur istiyorum kardeşim. Adamlar yapmış işte mis gibi 3 lt lik şişede alıyorum koşuyorum eve.Teknolojiden niye faydalanmıyayım yahu adamlar bizler için yapıyorlar bunları değil mi? Fersanın hazır turşu kur'u bir harika.(Reklamları izlediniz)Evet herşey hazır olduğu için size şöyle kasıla kasıla bir tarif veremeyeceğim arkadaşlar tek yapmanız gereken sebzelerinizi yıkayıp süzeğe bırakın. Kesilecek sap çöp varsa eliniz değmişken onlarıda kesiverin.Sonra zevkinize göre sebzeleri kavanoza dizin. İsteğe göre arasına sarmısak serpiştirin.(ben bolca kullandım) Veee işlem bitince üzerine tuşu kur'u ekleyin. Ağzını sıkıca kapatın ve turşu köşesine yerleştirin.Ben üçüncü günden yemeye başladım ne yalan söyleyeyim:) Bu arada resimdede görüyorsunuzdur benim turşunun suyu bordo:)içine kırmızı lahana doğradım ben hem rengini verdi hemde lahana turşusu oldu.Aşağıdamı sol tarafta mı nerdeyse işte ordaki resimde gördükleriniz benim turşularım. Birde yukarıda ki resimde var olan iki küçük kavanozdakiler:)
Yukarıdaki resimde benim büyük kavanozun yanındaki turşu bursadan geldi. Ben ilk kez gördüm o biberi valla. Kuzenimin kız arkadaşı bursa'lı bahsetmişimdir belki, o gelirken annemlere getirmiş. Annemde damadına bir kavanoz vermiş:) En sondaki turşuda kayınvalidemin salatalık turşusu. Oğluşu sever diye verdi sanırım:) Zira ben midemden dolayı turşu yemiyorum ve herkes biliyor:) Ve asıl meseleye gelirsek şu yandaki resimde daha detaylı gördüğünüz domates soslu turşu. Bu turşuyla ilk lise yıllarında tuncelili olan bir arkaşımın evinde tanışmıştım. İnanılmaz bir lezzetti ki hala durur damağımda tadı. Allah'ım farkındamısınız arada şiir gibi laflar ediyorum:) Neyse gelelim bu turşunun yapımına bunun tarifini annemden aldım ama yine net tarifler değil:) Damağına güvenen yapsın çünkü annem birçok şeyi tadarak anlıcaksın dedi. Bende ona göre anlatıyorum.250 gr süs biberini yıkadım,saplarını kestim ve uçlarını yardım. Bir kilodan iki üç adet fazla domatesi güzelce rendeledim bir kaba. Üzerine yaklaşık beş buçuk yemek kaşığı yemeklik tuz ekledim.Bir baş sarmısak soydum biraz ufaltarak içine doğradım ve üzerine 1 su bardağından bir parmak az üzüm sirkesi ekledim. Ağzını kapattım ve beklemeye aldım:) Ama siz denemeyin bir durun bakayım bizimki olsun ki olacakmı belli değil:) Olursa ben size tamam derim sizde yaparsınız. İşte bu kadar turşu köşemiz.Bu arada birde karnıbahar turşusu yapılacak bizim beye:) onuda yapınca sizlere aktarırım olur mu? Şimdilik gidip şu ellerimin sirke kokusunu çıkarayım.Nerde görüşürüz bilemiyorum.Öpüyorum sizleri.

11 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Ohh süper valla, ellerinize sağlık. Allah kışın güle güle yemeyi nasip etsin canım.
Bursa biberinin ne olduğunu tam anlayamadım, küçük şişko biberlerimi diyorsun :) Eğer beğenirseniz, sizdekiler bitince ben size buradan yolarımm :)
Öpüyorum çok, güzel bir haftasonu diliyorum.

berfin dedi ki...

evet tatşım o küçük ve şişko olanlardan bahsediyorum.Bizim buralarda yok ki.Bursadan geldiği için bende bursa biberi dedim.Teklifin için teşekkür ederim.kızımızı almaya geliken senden alırım hakkım saklımı?
bende seni öpüyorum arkadaşım.

ümran dedi ki...

İlk defa bi postu ağzım sulu bi şekilde okudum,aman allahım o ne görüntü öyle..Domates soslu olan resmen gel beni ye diyoo :((

Adsız dedi ki...

Berfoşum nasıl canım çekti aşkolsun sana senin turşunu kurcam seni yiycem bu kış ben :)

Sanem dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Turşuyu kışın yemek çok güzel oluyor değil mi şöyle yüzünü buruştura buruştura. :)) Ekşi ekşi. Afiyet olsun şimdidden. Öpüyorum.

berfin dedi ki...

limonum nerelerdesin sen tatlım seni görmek ne güzel.beğenmene sevindim ama canının çekmesine üzüldüm.adresini yollarsan bana sada yolarım canım ya.nefsinde kalmasın.öpüyorum çok gönderme konusunda ciddiyim.

berfin dedi ki...

ediiii kur turşumu tamam da valla bu kadar canınızın çekeceğini bilseydim koymazdım kızım ya.kusura bakmayın şekerler.teklifim senin içinde geçerli mailimi bilyorsun adresi ver küçük bir kavanoz sanada yollayayım.kıyamam ben size:)

berfin dedi ki...

sanem'im valla haklısın o nasıl bir surat ifadesidir değil mi?:))çok komik.valla bu turşular kışa kalırmı bilmem.biz yemeye daha olmadan başladık.hayırlısı:)

berfin dedi ki...

kıslar aranızda hamile yok değil mi ya.valla kendimi suçlu hissettim yahu:)adrese teslim yapılır bak yeniden sölüyorum hele aşereniniz varsa kapıya bile teslim yapılır:)öpüldünüz.

bugunovnia dedi ki...

Merhabalar...
Evet ben hamileyim Berfin...O güzelim turşulardan bir kavanoz gelecek ise ben hamileyim...Yani hamile olmamlıyım :)))
Ellerine sağlık oldukça lezzetli görünüyorlar...İyi günlerde yiyin....

berfin dedi ki...

ovnia sana bundan sonra böyle sesleneceğim var mı bir sakıncası tatlım.canım hamile iseniz hemen olcak ama değilseniz kurmam zaman alacak:)yani turşuyu:=)tatlım ciddiyim adresini yolla yapar yollarım ne olacak yahu elimemi yapışacak:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails