11 Kasım 2007 Pazar

"Karışık Dolma"



Bu aralar mutfakta zaman geçiriyorum. neden mi? Durmadan canım bişeyler yemek istiyor. Öyle basit ve atıştırmalık şeylerde değil canımın istediği. Ne bileyim kızarmış yumurta iste makarna iste (canıma diyorum) hayır efendim olmaz:) sarma,dolma ya da fırında patlıcan tava gibi zahmet ve zaman isteyen yemekler çekiyor canım. Ya ben hamileliğimi düşünemiyorum bile. Herneyse konuya geleyim ben dağılmadan:) Cuma günü yoğun geçen iş gününde bütün gün eve gidip dinlenmeyi hayal ederken saat 6,00 civarında kendimi sarma sararken buldum:) Nerden çıktı diyebilirsiniz evet söyleyin ama cevap basit"canım çekti". Süreci anlatayım hemen. Saat 6,00 gibi evin kapısından içeri girilir harap ve bitap şekilde. Üzerimizi değiştirirken aklımızda ne yesek sorusu vardır. Makarna, tavuk falan fistan derken dolaptaki sebzeler akla gelir ve ışık yanar dolma yapılacaktır. De git kardeşim bu saatte bu yorgunlukla dolmamı yapılır yahu. Ama canım çekti benim. Peki o zaman başlayalım yemeği yapmaya:)

Malzemeler
10 adet patlıcan
2 adet kabak
2 adet kırmızı biber
bir deste yaprak
Bir su bardağı pirinç
Kıyma
Haşlanmış nohut
salça sıvıyağ
3 orta boy domates
Tuz karabiber

Yapılışı.
Pirinç yıkanıp suyu süzülür. Salça,tuz,karabiber ve kıyma pirince eklenir. Sıcak suda yumuşatlmış yapraklar bu içle sarlır. Yapraklar sarıldıktan sonra içe domates ve nohut eklenir. Patlıcan,kabak ve biberin de içi doldurulur. Yaprak ve patlıcanlar ayrı tencelere dizilir ve üstlerine ağırlık koyularak su eklenir. Kaynadıktan sonra tencereye birkaç adet limon tuzu eklenir. Afiyet olsun.

31 yorum:

* a Y Ş e * dedi ki...

süpeR göRünüyoR!!
elleRine sAğlık
böhü.. Anne !! Annemi özledim !!

renkler dedi ki...

Ellerine sağlık. Valla benim canım istese de kendim için oturup dolma yapmam. Kendime sandviç bile yapmaya üşenirim. Ama evdekilerin canı çekmişse o başka. O nedenle evde yalnız olduğumda mutfağa pek uğramam. Haa, canım çok şey çeker o ayrı:-) Hamilelik ise bambaşka. Allahtan ben annemle aynı apartmanda oturuyordum o sıralar. o nedenle mesela canım saat 11 gibi börek çekiyordu, telefon ediyordum yazık anniş yapıpı indiriyordu.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Merhaba Berfincim, ellerine sağlık. Dolma mükemmel gözüküyor doğrusu. Bende çok severim valla. Dur anneme söyleyim yapalım beraberce. İşte bekar hali böyle:)

berfin dedi ki...

Ayy canımsın ya.adresini yolla bana dolma yapıp yollamasam ne olayım.bilirim öğrenciliği. Bak teklifimde ciddiyim ayşe'm.

* a Y Ş e * dedi ki...

yemiş gibi oldum teşekküRedeRim AslındA bnmde öğRenmem lAzım bunlARı yAş geldi geçio :D:D

berfin dedi ki...

RENKLER sağolasın canım.ya ben kendi mi bildim bileli böyle:) canım istedi diye gece 3,00 te gözleme yapmışlığım var:)benim pisboğazlık sanırım:)hamileliğde şanslıymışsın. ben de ailemle aynı şehirdeyim ama senin kadar yakın değilim. hele ogünleri görelimde ben koca göbişimle kalkar yaparım. yaparmıyım?öpürüldün canım

berfin dedi ki...

muhabbetim çiçeğim sağolasın. Yardıma ihtiyacınız varsa geleyim:) bekarlık sultanlıktır keyfine bak:)kociş duymasın:=)öpüldün

berfin dedi ki...

aman boşver zamanı gelince nasıl olsa öğreneceksin.keyfine bak şimdi:)canın çekerse mail at.hemen hallederiz.

kakaolusevgi dedi ki...

Ellerine sağlık.Çeşit çeşit,rengarenk.

berfin dedi ki...

afiyet olksun demek isterdim kakaolum ama kısmet:)teşekkür ederim canım benim:)

Tijen dedi ki...

Ben de tepedeki miniklere bayıldım. Yedi cüceler gibi, pek sevimliler.

Elçince dedi ki...

valla ne diyeyim şahane bir özellik bende kendim için üşenirim ama biri yaparda yersem süper olur mesela ama ben senin gibilere çok özenmişimdir...

www.edasuner.com dedi ki...

Berfinim yoğurtda yanında çok sevrim ya yarına ne yapsam diye düşünüyordum fikir verdin sağol canım

Biyo dedi ki...

Çocukluk hatıralarım canlandı.
En sevdiğim şey okuldan eve gelince annemin koca bir tencerede yaptığı biber,kabak,patlıcan dolmalarını tencerenin üstünden üstünden alıp bi lokmada ağzıma atmaktı.
Tabii annecim:"Aaaa taşı doldursam yiyecek bu kız!Şu üstünü başını çıkart,adam gibi bi tabağa koy da ye be yavrum.Ben o kadar yapıyorum üşenmiyorum da sen bi tabağa koymaya üşeniyorsun cık cık cıkkk"

Ama öylesi zevkliydi be Berfin:)

berfin dedi ki...

TİJEN bakış açın ne kadar ilginç:)valla benziyorlar. ee insan işin ustası olunca böyle güzel benzetmeler yapar.

berfin dedi ki...

elçince'm valla benden üşengeci yoktur da işte bir tek boğazım konusunda atıyorum üşengeçliğimi:) valla ben yaparım sen gel buyur:)bende buna bayılıyorum işte.ben yapayım birileride beğenerek yesin.

Sanem dedi ki...

Döktürmüşsün yine canım. Ellerine sağlık.

berfin dedi ki...

ediii'm fikir verdiysem ne güzel.evet bende sarmayı yoğurtsuz ağzıma alamayanlardanım:)illaki yoğurt olacak. bu arada yoğurtta el yapımı:)))

berfin dedi ki...

biyo hala annemlere gittiğimde sen gibi tencere üstünden yerim sarmaları:) hem annelerimizin yaptıklarının yerini tutarmı hiç? ama güzel birşeyler hatırlattıysa sana ne mutlu. ayrıca evet en zevklisi tenecere üstünden yemek:)

berfin dedi ki...

sanem'im kaçağım yine nerelerdesin sen yahu:) yaptık birşeyler işte:))beğendiysen ne mutlu.

berfin dedi ki...

yorum bırakan tüm arkadaşlar, ellerinize sağlık ve en kocamanından öpüldünüz.:))

denizanasi dedi ki...

ya boyle seyler koymayın şu bloglara :)))) kahroluyorum. yiyemedğimim için:) ama nefis görünüyor valla

berfin dedi ki...

DENİZANASI hoşgelmişsin evime:)valla bende bunları yayınlarken çok düşünüyorum.ya kötü olmasın diye.sen kahrolma canım ben koymam bir daha dolma resmi:)öpüldün

Mutlu Kadın dedi ki...

Ellerine sağlık . Süper görünüyorlar.

berfin dedi ki...

mutlu kadın hoşgeldin berfince'ye.teşekkür ederim canım.sık sık görüşmek üzere:)

Gamzeli dedi ki...

Canında yani az buçuk bişeyler istem,yormuş hani :)
Öptüm cnaım seni ellerine sağlık...

berfin dedi ki...

gamzeli'm valle öyle yahu.Umarım geçici bir durumdur "canımın" hali:)bekliyoruz ne diyeyim:)öpüldün

Calimero Mutfakta dedi ki...

Berfincim supersin valla gulumseyerek okudum sarmalarin hangi ruh hali icinde yapildigini :) her cesitten de yapmissin.. :) ellerine saglik

AzimLi dedi ki...

slmlar , ellerine sağlık , rejimde olan ben kişisi için canım çekti :))sevgiler

berfin dedi ki...

calimero canım dolapta ne bulduysam yaptım:)elimizdeki malzemeleri değerlendirdik diyelim:)sağolasın.öpüldün

berfin dedi ki...

azimli hoşgeldin berfince'ye.rejimdeymissin canın çektiyse kusuruma bakma:)bu arada siten şifreli.heyula3@hotmail.com adresim.eğer iznin olursa bende siteni ziyaret etmek isterim:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails