8 Şubat 2008 Cuma

"Kelime Oyunu"


Hava güneşli ve gökyüzü masmavi. Bahar kaçkını bir gün. Pencereden dışarıyı seyrediyorum. Bir kuş konuyor pencere kenarına. Yerinde bir o yana bir bu yana sekiyor, işveli işveli şakıyor ve kanatlarını açarak uçup gidiyor. Ardından bakarken ruhumu ele geçiren ve beynimde binlerce kez çınlayan bir sözcük beliriyor. Özgürlük...


Neden benimde kanatlarım yok diye geçiriyorum aklımdan bu cümleyi kuran ilk kişiymişim gibi. Benim de kanatlarım olsa, bu kuş gibi uçup gitsem. Masmavi gökyüzünde süzülsem, dağlar denizler geçsem.


Sonra düşünüyorum, kuşlar da dert çeker mi? Onlarında yetişmesi gereken bir işi, bakmak zorunda oldukları çocukları, sorumlu oldukları anneleri babaları var mıdır? Yoksa hayat onlar için uçmaktan ibaret mi?

Gözlerimi kapıyorum sonra kollarım kanatlarım oluyor. Uçuyorum, dertsiz ve tasasız. Kanat çırptıkça yükseliyorum, yükseldikçe hafifliyorum. Bedenim yük değil bana artık. Hafiflik duygusu bütün bedenimi sarıyor. “Özgürüm, kırdım ruhumun zincirlerini, dağlar, denizler, insanlar, yer, gök bir kuş gibi özgürüm ben” diye bağırıyorum.

Bir sesle irkiliyorum. Gözlerimi açıp kendime geliyorum. Kapı çalıyor. Tekerlekli sandalyemi kapıya doğru sürerken sözcükler diziliyor zihnimde.

Özgürlük için kuş olmak gerekmiyor. Özgürlük benim içimde, ruhumda ve beynimde. Özgülük, benim adım…

...........................................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................................

Sevgili incegül'ün blogunda rastladım ilk kelime oyununa. Sonra buradan detaylara ulaştım.Kelimeler her insanda ayrı anlam buluyor bu oyunla daha iyi anladım. Sonunda bende katılayım birşeyler yazayım istedim. Bu oyun hem beyni hem de ruhu yokluyor. Çok kayda değer yazılar çıkarmasamda hoşuma gitti:) Hoşuna gideceğini düşünenler buyursun gelsin. Ve kelimeyi armağan eden arkaşımız tütü'ye de sevgiler...

28 yorum:

Unknown dedi ki...

hey özgürlük demişya livaneli ne iyi etmiş te demiş değilmi?özgürlük deyince benim aklıma babam geliyor heuheuehueheu

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım benim, ne güzel anlatmışsın özgürlüğü. Keşke bir kuş bigi özgür olsak...
Ama elbet onunda bir sıkınıtısı vardır.
Bizlerle bu güzel duygularını paylaştın tatlım, sağol. Öptüm kocaman

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Özgürlük bence bir kuşun kanadında değil.Onun rahatça uçabilmesinde...Ama yazı gerçekten çok içimden kuş olmak geçti... ama :(

kakaolusevgi dedi ki...

Kesinlikle özgürlük insanın kalbinde,hislerinde .
Bu arada İzmir,İstanbul sorununun hallolmasına sevindim.

Mutluveumutlu dedi ki...

"Özgürlük benim içimde, ruhumda ve beynimde".. İşte kilit cümle...

Yüreğine sağlık canım, çok güzel bir yazı olmuş.

berfin dedi ki...

ELÇİN'İM
benimde aklıma zülfü livaneli geldi.hatta ekleyeyim bir dinleyelim dedim:)
sende yazsana ozaman babanı anlatsana..bizde öğrenmiş oluruz hem neden baban aklına geldi?
öpüyorum

berfin dedi ki...

muhabbetim çiçeğim
tatlım keşke olsak:((((
ama onlarında sıkıntısı vardır değil mi bizimkilerden farklı olsa da.
o zaman böyele yaşamaya devam:)
öptüm

berfin dedi ki...

gökkuşağı'm
dediğin gibi ama:( evet asıl iş uabilmekte ama kuş olsak da uçsak iyi olmaz mı zira şu insan halimle kendimi uçarken düşünemiyorum:)))
aman ya da nasıl olursa olsun uçalım değil mi tatlım.
öptüm

berfin dedi ki...

kakaolum
valla sorunun halolmasına ben de sevidim.yük kalktı üzerimden:)
ve kesinlikle sana katılıyorum özgürlük kendi elimizde.öptüm

berfin dedi ki...

mutlu'm
teşekkür ederim arkadaşım.beğenmene sevindim.evet kilit cümle o ama başarabilene:)
öptüm

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Berfinim, çok güzel ve çarpıcı bir yazı olmuş. Ellerine yüreğine sağlık. Umarım devam edersin canım.:)

Mutluveumutlu dedi ki...

Canım daveti bendeki hotmail adresindenmi yapacağım? Başka adres yok di mi:)

berfin dedi ki...

incegülüm
evet devam etmek istiyorum inşallah:)öyle çarpıcı falan deyip beni motive etmen çok ince bir davranış:) teşekkür ederim tatlım
öptüm

berfin dedi ki...

mutlu'm
sendeki adrese şeyettiriver ben hemen atlarım üzerine tatlım:)
öptüm

Geveze Kalem dedi ki...

Öncelikle hoşgeldin 'oyuncu topluluğumuza';-)

Yeterince açık anlatılmış yazında özgürlüğün sınırları. Eline sağlık. Şimdiye kadar aramızda özgürlük için gülümseten bir yazı yazan çıkmadı. Ne tuhaf bir ironi; adı bile mutlu ederken, düşündükçe sınırlara çarptığımızı fark etmek üzüyor insanı.

Sevgiler...

Derin Sularda dedi ki...

Ben de hoş geldin demek istiyorum öncelikle, ve güzel düşüncelerin ve yazılarınla bize katılmana sevindim... diğer kelimelerde tekrar görüşmek dileğiyle..
sevgiler
Dilek

Unknown dedi ki...

:))))canımsın babamın adı özgür şekerim....

Ebru Oğuş dedi ki...

kelime oyunlarına hoşgeldin berfin, çok güzel bir yazı olmuş, kalemine sağlık. yeni kelimelerde buluşmak üzere..

berfin dedi ki...

geveze kalem'im
ne mutlu oldum burda görünce seni:)hoşgelmişsin.
gerçekten tuhaf. hep duygusallık hakim yazılarımızsa belki de çaresizlik. cıvıl cıvıl yazacağımız kelimelerde olur ne dersin?
teşekkür ederim kucaklaman için.öptüm.

berfin dedi ki...

yıldız yağmurları'm
hoşbulduk ve sende berfince ye hoşgeldin arkadaşım.yazıyı beğenmene sevindim ve tabiki bu sıcak kucaklamaya. teşekkür ederim ve güzellikler paylaşmak dileğiyle..öptüm

berfin dedi ki...

ebru^m
teşekkür ederim arkadaşım.sende hoşgeldin berfince ye. sizler uzun süredir yazdığınız ve iyi yazdığınız için yazıyı beğenmeniz benim için çok önemli ve motive edici. inşallah görüşürüz.çok sağol kucaklaman için.öptüm

berfin dedi ki...

eliçinimm kusura bakma yanlışlıkla atladım seni tatlım.allah seni ne etmesinÇ:)babanın adı özgür ha.bende neler düşündüm.allah iyiliğini versin emi:))))

etki alanı dedi ki...

Düşüncelerin paylaşıldığı,bu güzel ortama hoşgeldin Berfin.
Ne hoş ve anlamlı bir yazı...
Her okuyan kişiye ferklı mizansenler yarattığına eminim.Ama "mini mini bir kuş" şarkısıyla başlayan serüveni hepimize hatırlattığına eminim..Çocukken özgürlüğün tanımıydı benim için kanatlar....
Tam anlamıyla kocaman kanatlarım olmadı ama kendi kanatlarımla uçmayı tercih ettim hep...
Sevgiler bırakıyorum..
Tütü

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin aramıza..farklı kalemler farklı duygular okumak demek..bu kalemi okumaktan keyif duydum..sevgiler..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sevgili Berfin,
Çok kollu özgürlüğün bir koluda bu
beyin ve vücut sağlığı varoldukça özgürsündür.
Sevgiler

berfin dedi ki...

tütü'm
hoşgeldin berfince'ye.
sizi biraz geç cevaplıyorum.kusuruma bakmayın .böyle sıcak karşılama beklemiyordum hepiniz sağolun.ve beğenmeniz beni yüreklendirmeniz çok byük incelik.varolun.
daha nice kelimelerde görüşmek ümidiyle öpüyorum tatlım seni.

berfin dedi ki...

hüzünbaz'ım
keyif aldığın bir yazı yazmış olmaktan bende çok mutlu oldum.inşallah daha güzel duygular paylaşırız.öptüm

berfin dedi ki...

yaşamın kıyısında
dediğin gibi insanın vücut sağlığı ve beyin sağlığı yerinde olmadıkça özgürlüğün adı bile olmaz.
sağlıkla ve özgürce yaşamak ümidi ile.
öptüm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails