26 Şubat 2008 Salı

^^Serdar Keskin^^

Uzun zamandır sizlere dinletmek istediğim bir müzisyen vardı. Kendisi ile üniversite yıllarında— Allah’ım her şeyi de bu yıllarda yapmışım yahu—bir arkadaşım sayesinde tanışmıştım. İlk kişisel çalışması Iraksamlar’ da benim için özel iki parça vardı ki bir tanesini sizlere dinletebileceğim, diğer parçası Kaçış kendi web sitesinde var mutlaka dinleyin derim. Ayrıca kendi sitesinde daha birçok parçasını dinleyebilirsiniz.

Serdar Keskin uzun süre çok iyi gruplarla çalışmış ve gerçekten kendi albümlerinde çok başarılı işlere imza atmıştır. En azından ben kendi adıma bıkmadan dinleyebiliyorum ve onu dinlerken ruhumun dinlendiğini hissediyorum. Gürültülü müziklere , anlamsız sözlere tahammül edemediğim ve hatta müzik konusunda geri kafalı:) olduğumu düşününce Serdar’ı ve bu tarz alternatif müzik yapan kişileri sevmem anormal değil zatenJ Serdar Keskin’i Hürriyette ki köşe yazısı çok iyi anlatmış. Bu sebeple önce köşe yazısını ve sonra da kimdir bu adam diyenler için biyografisini ekledim:)Önce bir tanışalım değil mi?

-------------------------------------------------------------------------------------------

HURRİYET GAZETESİ

Zaman zaman sizlere Onerdigim ''siradisi albumler'' listeme son gunlerde
yeni bir isim eklendi. Serdar Keskin ve ''iraksamalar'' isimli calismasi.
Gercekten farkli bir seyler dinlemek istiyorsaniz bu albumu kacirmayin derim.
Muzik kalitesinin yani sira sarkilarla olusan oykusuyle ilginc bir album ''iraksamalar''.
Akustik soundu ve sade enstrumantasyonuyla goze carpan albumde abartmayay--m,
ama 10 parcadan en az sekizi ''bingo''. Y--llard--r muzigin icinde olan Keskin,
saniyorum bu calismasiyla ideallerinden birini gerçeklestirdi. Eh, bizim icin
de fena olmadi yani, cünkü Keskin liriklerinde cogu zaman unuttugumuz ''ideallerimizi''
hatirlatiyor. Kendisinin de dedigi gibi ''... Seni ararken kendimi buldum...
Yürüyecek yolu buldum..., Yolculugun uzunlugunu, irakligini farkettim ve yollarin
hep birbirine mecbur oldugunu...''. Keskin'in sade, samimi bir bicimde ele aldigi
ve benim olaganüstü buldugum ''Denklem Tiryakileri'', ''Bir Yanimiz Hep Yarim'',
''Kacis'', ''Bir sans Tani Kendine'', ''Hayat Bilgisi'' gibi sarkilara bakarsaniz,
haksiz olmadigimi goreceksiniz.

----------------------------------------------------------------------------------------------

SERDAR KESKİN

1967 yilinda Mersinin Anamur ilçesinde dogdu. 1973 yilinda Finike Halk Egitim merkezinde iki sene mandolin egitimi aldi.Ortaokul yillarinda müzik derslerinde baglama çalmayi ögrendi.

1985 yilinda Istanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesine girdi..Grubun ilk albümü olan Siyrilip Gelenin yayinlanmasindan hemen sonra 1987 yilinda Grup Yorum kadrosuna dahil oldu.1988 de yayinlanan Berivan- Haziranda Ölmek Zor, 1989da Türkülerle Grup Yorum,1990 yilinda Gün Gelir-Cemo albümlerinde gitarda ve vokalde yeralir.

Gruptan ayrildiktan bir sure sonra 1992 yilinda Grup Yorumun eski üyelerinden Metin Kahraman ve Gülbahar Uluer ile yollari yeniden kesisir. Gülbaharin Seher Yeli-Desmal albümünü hep beraber gerçeklestirirler.1993de Gülbaharin ikinci albümü Dönülmeyen Gitmeler isimli projesinde yeralir. 1994 yilinda Deniz Koydum Adini albümünde Metin- Kemal Kahraman ile baslayan yol arkadasligi günümüze kadar sürmektedir. Bu süreç içerisinde 1998de ilk solo albümü Iraksamalari , 2003 yilinda da ikinci solo albümü Leyl I yayinlayan müzisyen üçüncü albümünün hazirliklarini sürdürmektedir. Ayrica 2003 yilinda müzisyen Mehmet Atlinin Jahr isimli albümünün düzenleme ve kayitlarinda da yeralmistir. Müzisyen ayrica Zeki Demirkubuzün C Blok isimli filminin müziklerine de imzasini atmistir. 1995-1996 yillarinda Irlandali Kelt müzigi yapan grup Earth Union ile konser çalismalarinda yeraldi. 1997 yilinda Ada Müzik tarafindan birçok müzisyeni biraraya getiren Kent Ozanlari isimli projede Vize isimli sarkisiyla yeraldi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gördüğünüz gibi birçok iyi isimle çalışmış Serdar Keskin. Ama beni etkileyen onun iyi müzisyenlerle çalışması değil tabi ki. Sesiyle ve gitarıyla insanın kanına işlemesi asıl beni etkileyen. Eeee bu kadar övdüğüm ve beğendiğim bir müzisyeni sizlere dinletmeden olur mu? Umarım siz de benim kadar keyif alırsınız. Bu arada aşağıda en sevdiğim parçası Kaçış’ın sözleri var. Ve sonrasında İyi Bak Kendine şarkısı ve şarkı sözleri. Keyifli okumalar ve dinlemeler.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

KAÇIŞ
 
Kapat gözlerini balığım üzülme sen
Bir gün elbet kurtulacağız cam çeperlerden
 
Gülüş güzel gök mavi desem anlar mısın?
Ben ağlasam haykırsam göğe, duyacak mısın?
 
Zaman geldi mekan değil ertele sabret
Balığım hiç dinmesin aşkın bir deniz hayal et
 Söz-müzik: ışıl erdal
Düzenleme:serdar keskin

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

İYİ BAK KENDİNE

Bir radyo istasyonuydu o gece,herşeyi çağrıştıran
Bir tren istasyonuydu adeta
Nereye gittiği,nereye vardığı
Belli olmayan. .

Bu alametlerde neyin nesi?
Kıyamet alametleri gibi sanki hepsi
Başlangıç mı son mu bu bilemediğim?..
Sende bilirsin ya yazamam bu dünyayı
Dolanır dilim
Ama anlarsın bilirim

İyi bak kendine
İyi bak bana
İyi bak sevgilim iyi bak kendine

Söz: Serdar Keskin
Müzik: Serdar Keskin



16 yorum:

Unknown dedi ki...

Dur hem dinleyip hemde okuyacağım şimdilik göz atıyorum kendimi veremedim yazılanlara neden mi?bilmiyorummmmm.....

Unknown dedi ki...

berfinim bana sayfaya müzik koyabilmeyi anlat:)ne olurrr...

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Ben çok beğendim.İlk defa dinledim beğendim.Özellikle nakarat kısmı:(((

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, ilk defa karşılaşıyorum SERDAR KESKİN'le. Ama beğendim çok hoş sesi var ve şarkısı.Bizimle paylaştığın için sağol tatlım.Öptüm

Aylin Ünlü dedi ki...

Grup Yorum deyince dinleyesim geldi en sevdiğim parçalarından birini..Bu eklediğin parça da çok güzelmiş cidden,yüreğine sağlık Serdar Keskin'in..

Adsız dedi ki...

Süperr ya sağol canım neden bilgimiz yokmuş ki kızdım bak kendime.

berfin dedi ki...

elçinim sayfanda sana anlattım canımın içi.olmazsa yine yaz bana annem anlatırım canımın içi.
öptüm

berfin dedi ki...

gökkuşağım
beğenmene sevindim.:)keyifli dinlemeler:)

berfin dedi ki...

muhabbetim çiçeğim
sen mersinlere gel hatta buralara yakın otur benim haberim olmasın küsmek lazım senle ama yapamamki:)
beğenmene sevindim canım.öptüm

berfin dedi ki...

aylinim
beğenmene sevindim.benim içinde dinle grup yorumu.öptüm

berfin dedi ki...

ediii
canım bak bundanda haberin oldu kızma kendine:)
bu arada siteni takip ediyorum ve başarılarını kutluyorum canım.
öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Küsme bana ne olurrrrr. Canım benim. Biliyorsun sandım. Nasıl affettiririm kendimi. Söyle hemen yapayım canım canım.Kocaman öptüm

Adsız dedi ki...

Kulaklarımızın pasını bu sabah bu şarkıyla aldık.Eşimde bende ilk kez dinledik.Çok güzeldi.İyi ki paylaştın..

berfin dedi ki...

muhabbetim çiçeğim
küsemem ki sana:)öptün ya geçti tamam:)

berfin dedi ki...

hüzünbaz'ım
çok sevindim beğenmenize. İyi paylaştın dedin ya yetti bana.
Serdar'ın yüreğine sağlık o zaman. sesi var olsun.
öptüm

Bendeniz.. dedi ki...

berfincim işte bunu seviyorum
yeni bişey keşedip paylaşmak yok mu..
hele müzik.ilk çıkanları hep ben keşfederim nasıl oluyorsa:))
ama bunu etmemiştim harika.
çok beğendim zevkle dinledim sağolasın..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails