30 Ağustos 2007 Perşembe

"et suyuna şehriye çorbası"

Dün eve gider gitmez yemek telaşına düştüm..bir önceki gün kayınvaldemlerde ,ondan önceki günde annemde yemekteydik..iki gün kafam rahattı..ne demişler yemek bulunca yanaş,dayak bulunca kaç...dün eve gidince dolaba bakındım ne var ne yapabiliriz diye..difrizdeki et suyu ve haşlanmış eti görünce hemen et suyuna şehriye çorbası geldi aklıma..anneciğim pazar günü et suyu yapmış, bana da iki yemeklik ayırmıştı..eve gelince yapacak bir şey bulmadım ve iki ayrı poşete doldurup difrize attım..annem dana etinden yapıyor et suyunu...sizde yapmak isterseniz etinizin üzerini kaplayacak kadar suyu ekleyip etler birbirinden ayrılıncaya kadar haşlayın..su eksildikçe su ekleyebilirsiniz..isterseniz hemen isterseniz bir ay içinde tüketmek üzere poşetlere doldurup dondurucunuza atabilirsiniz..yemek yaparken herşeyi göz kararı yapmaya alışık olduğum için, ölçü vermede çok zorlandım..yaptığım herşeyi ölçülendirip tartarken saat 9 gibi ancak yemek yiyebildik:))gelelim çorbamıza.

Et Suyuna Şehriye Çorbası
(3 kişilik)
3 bardak et suyu+3 bardak su
bir kase dolusu haşlanmış et
yarım fincan arpa şehriye
yarım fincan sıvı yağ
2 domates
1 yemek kaşığı salça(domates salçası kullandım ben)
bir çay bardağı dolusu haşlanmış nohut
tuz,nane

YAPILIŞI:

6 bardak suyumuzu tencereye boşaltıp etimizi ekleyelim..ayrı bir tavada kızdırdığımız yağda salçayı kavuralım...kavrulan salçaya rendelenmiş domatesimizi ekleyip kavuralım...sosa naneyi ve tamak tadımıza göre tuzu ekleyelim..bu sosu kaynayan suyumuza ekleyelim..bir taşım kaynattıktan sonra haşlanmış nohut ve şehriyeyi ekleyelim..şehriyeler pişince ateşten alalım.afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails