12 Eylül 2007 Çarşamba

"Çikolata Tutkusu"

Arkadaşlar acaba çikolata sevmeyen insan varmıdır?bence yok..varsa şimdi konuşsun yoksa sonsuza kadar sussun:)))ben bayılıyorum..aghhh bir de midem hassas olmasa 3 öğü yerim..şaka değil..midem rahatsız olduğu için çok fazla çikolata yiyemediğim zamanlardı..hatta hiç yiyemiyordum çünkü yasaklamıştı doktor beycim..kaçamaklar hariç:)))annemlere gittiğimde dolapta simsiyah bir pasta gördüm..siyah dediysem çikolata siyahı dostlar:)))dil bir karış dışarda, sular ağzın kenarından akarken basıldım:)))ablam yakaladı beni, öğrendikki pasta bizim için yapılmış..dedim ben öyle çikolatalı pasta falan yiyememki hasta bir midem var:(((((ufak bir dilim tadına bakarım ama:)))benim ufak dilim mutfakta gizli gizli yediklerimle beraber 5 dilime kadar ulaştı:)))ama bende ne mide bulantısı ne mide yanması yok..dedim mideyede dokunmadı devam edelim..hem yapımı çok kolay hemde lezzeti harika..o günden sonra benim canım ne zaman çikolata tadında hafif birşeyler çekse yada habersiz bir misafir gelse bu pasta yapılır oldu..geçenlerde akşam misafirliğine gelen eşimin arkadaşına ve eşine yaptım pastayı..tabiki en çok kendime:)) verdiğim ölçülere birebir uyarsanız harika olur..en önemlisi un..ben herzaman ince rakı bardağını ölçü yapıyorum..ve pandispanyası tam tutuyor..yalnız önemli bir nokta var..pastanın adını bilmiyorum o yüzden kendim isim annesi oldum ve çikolata tutkusu dedim:)))bilen arkadaşlar varsa banada öğretirlerse sevinirim..hadi balım şimdi mutfağa geçiyoruz, önlükleri takalım..
Malzemeler:
3 yumurta
6 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay bardağı şeker
1 rakı bardağı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
1 pk kakao (75 gr)
sosu için:
süt
hazır çikolata sosu
Yapılışı:
Karıştırma kabınıza 3 yumurtayı kırın ve çırpmaya başlayın..rengi değişmeye başlayınca 1 çaybardağı şekeri ekleyin..karıştırmaya devam edin..saydam bir hal alıncaya kadar çırpın..karıştırırken bir yandan yağı,eleyerek unu ve kabartma tozunu ekleyin..karıştırın en son kakao ve vanilyayı ekleyin.bütün malzemeler karışınca kek kalıbınızı yağlayın ve hamurunuzu ekleyin..ben yuvarlak kelepçeli kalıbımı kullanıyorum..200 derecede önceden ısıttığınız fırına koyun ve fırının kapağını bir kereden fazla açmamaya çalışın..hamurum kabardığını gördüğünüzde fırını 150 dereceye düşürün..pişip pişmediğini kürdan yardımıyla kontrol edin..kürdana hamur yapışmıyorsa olmuştur..yaklaşık pişme süresi turbo fırında 15-20 dak..pişen hamuru soğumayarakın ve çikolata sosunu paketin üzerindeki tarife göre pişirin..yalnız önerilen sütten daha az koyun..yani 2,5 bardaksa 2 bardak gibi..pişirdiğiniz hamuru bir ip yardımıyla ortadan ikiye kesin..soscakken ılık pandispanyanın ortasını ve üzerini sosla kaplayın..süsleme sizin damak tadınıza ve zevkinize kalmış..afiyet olsun arkadaşlar..

4 yorum:

Sanem dedi ki...

Uff canım çekti şimdi. Bir ara denemeli bu lezzeti.

Mutluveumutlu dedi ki...

Pasta süper görünüyor, çikolatayı çok fazla sevmem ve hazır çikolata sosunun tadına bayılıyorum , nasıl bir çelişkiyse :))Çikolatyıda sevmem derken yemem demedim, yerim ama çok değil :))
O yüzden bu pastayı mutlaka yapıcam.

berfin dedi ki...

sanemcim ahh yakın olsaydında bir koşu yapıp getirseydim tatlım bak canında çekmiş..denemeni tavsiye ederim..

mutlucum,çikolata sosunu seviyorsan sorun yok.bu pastayı da sevebilirsin:)))çikolataya gelince yiyemediklerini bana gönder ben yerim senin de yerine:))yaparsan yorumlarını beklerim..

öpüldünüz:)))

kardelençiçeği dedi ki...

ayyy bu harika görünüyor valla en kısa zamnda yapmayı düşünüyorum.ayyy gecenin bu saatinde nası canım çekti allah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails