11 Eylül 2007 Salı

"Yayla Havası"

uzun aradan sonra soluklanacak vakit buldum arkadaşlar...anlatmaya nerden başlayayım diye düşündüm ve sonunda karara bağladım...sizlerede bir yayla havası aldırasım var:))cuma günü hafta sonumuzu tekir yaylasında geçirmeye karar verdik.belki duymuş olan vardır aranızda..torosların arasında dağların eteğinde tekir..canım anneanneciğim yaz başından beri orada..hem hasret giderme hemde tatildi amacımız..hemen annemleri arayıp olayı organize ettik..cumartesi de yola çıktık..yol 45 dakika sürdü..ben titremeye yolda başladım...40 derecede sıcaktan o soğuğa çıkınca vücutta şaşırıyor tabi:)))oraya vardığımızda getirdiğim ne kadar ince kalın kazak varsa geçirdim üzerime..terasta mangal yakıldı yemekler yenildi..erkuşum keyiflendi 2 de bira devirdi..baktık hala ben titremedeyim teras keyfi yarıda kesilip odaya geçildi..hadi bir uzanalım dedik ki gözümüzü açtığımızda sabah olmuştu:)))
tabi ben hiç kalkmadığım bir saatte ayaktaydım..saat 6.30:))gerçekten uyanamam bu satte hoş uyansam bile bütün gün uyurum:))ee ben uyandım uyayan kalırmı..kavga dövüş herkesi uyandırdım...çarşıya gidip gönül rahatlığıyla herşeyin tazesini aldık ve mis gibi bir pazar kahvaltısı yaptık ailece...üzerine kahveler içildi..resimleri erkuş bey çekti..hava çok kapalıydı..yağmur duası ettik ama yağmadı:))o hayalle çıkmıştım oysaki yağmur ve ıslak toprak kokusu..ama yağmadı..ağaçlarda meyva kalmamış.elmalar ve ceviz var sadece..bizde gelmişken ceviz toplayalım dedik..yeşil cevizin tadı bambaşkadır..abarttık biraz sanırım yemeyi ki döndükten sonra herkes te bir karın ağrısı mevcuttu:)))ama çok güzeldi ne yapalım..ayrıca yaylada hiç yiyemediğiniz kadar yemek yiyorsunuz ve tokluk yada şişkinlik hissetmiyorsunuz..bende hiç yemeyi sevmem ya ağzım iki dakika boş kalmadı..aşağıda resimlerini gördüğünüz taze ceviz ..mis gibi kokuyor..ama dikkat edin yiyeceğiniz zaman ellerinize bir eldiven geçirin ki elleriniz boyanmasın..

ben hiç temizleyemedim..çünkü bilmiyorum cevizi içinden çıkarmayı..erkuş işin püf noktasını biliyor..hadi sizede anlatayım..kimbilir birgün olmadık yerde elinize geçer nasıl yerim bunu telaşına düşmeyin ben gibi:)))cevizin sap kısmından bıçağın ucunu geçiriyorsunuz..şöyle kuvvetlice ileri geri hareket ettirince ortadan ayrılıyor zaten resimdeki gibi..yarım kabuk cevizi elinize alın kenarından bıçağ geçirin ve yanlardan keserek devam edin ..beyaz kısmı çıkıyor..tabi sonra birde üsteki beyaz zarı çıkaracaksınız ve afiyetle yiyeceksiniz..biz topladığımız cevizlerden evede getirdik..balkona serdik..kuruyacakmış..erkuş bey öyle dedi:)) pazar akşamı katılacağımız düğün olduğu için saat 4'te yola çıktık...tabi yayladan ayrılırken en mutlu bendim..çünkü çok isteyipte alamadığım küpeli çiçeğini aldım..hemde çok uygun bir fiyata..yayla gezimiz çok güzel geçti..umarım en kötü günlerimiz böyle geçer...öpüldünüz..